موافقت ارتش رژیم صهیونیستی با تداوم جنگ در غزه سوناک: حجم کمک‌های امدادی به غزه باید بیشتر شود واکنش حماس به عملیات شهادت طلبانه شهروند ترکیه در قدس اشغالی + فیلم قاضی آمریکایی ترامپ را برای توهین به دادگاه جریمه کرد تظاهرات علیه نتانیاهو در قلب تل‌آویو (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) گوترش حماس و اسرائیل را به آتش‌بس فراخواند پیشرفت ملموس در سازش ریاض - تل‌آویو صنعا: عربستان تمایل به تکمیل مذاکرات با یمن دارد نتانیاهو: «با یا بدون توافق» به رفح حمله می‌کنیم لاپید: تل‌آویو به گروگان دیوانگان بی‌مسوولیت مبدل شده است حمله پهپادی به یک کشتی در اقیانوس هند (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) وزیر کشور: اتباع بیش از این نباید وارد کشور شوند بن‌گویر: نتانیاهو به من قول حمله به رفح داد رافائل گروسی راهی ایران می‌شود (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترامپ از نتانیاهو ابراز نارضایتی کرد موج جدید حمله موشکی از لبنان به اراضی اشغالی وزارت خارجه روسیه: از سال ۲۰۲۲ آماده مذاکرات صلح بوده‌ایم خراسان‌ رضوی از نظر تعداد مراکز شبه‌خانواده، رتبه اول کشور را دارد توییت نماینده سابق مجلس بریتانیا در حمایت از مردم غزه + عکس نخست وزیر رژیم صهیونیستی: احتمال رسیدن به معامله تبادل اسرا اندک است قصد اسرائیل برای ممانعت از خروج مردان از رفح
سرخط خبرها

مورد عجیب خاندان کیم جونگ | از قوانین عجیب کره‌شمالی چه می‌دانیم؟

  • کد خبر: ۹۲۲۸۷
  • ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۸
مورد عجیب خاندان کیم جونگ | از قوانین عجیب کره‌شمالی چه می‌دانیم؟
در هفته‌ای که گذشت، سالگرد مرگ یکی از سران عجیب دنیا بود. ۱۷ دسامبر ۲۰۱۱ جونگ اون، رهبر کره‌شمالی، درگذشت و مردم این کشور با پسرش کیم بیعت کردند. کشور کره‌شمالی با قوانین خاص و زندگی عجیب‌وغریب رهبرانش شاید بار‌ها نقل محفل اخبار سیاسی و حتی غیرسیاسی شده است.

سراج شاهرودی | شهرآرانیوز؛ در کره‌شمالی دولت ادعا‌هایی را درباره سران این کشور منتشر می‌کند که باعث می‌شود آن‌ها خداگونه یا فراانسان نشان داده شوند. مردم کره‌شمالی که ارتباط اندکی با جهان خارج دارند، هیچ راهی برای به‌چالش‌کشیدن این ادعا‌ها ندارند؛ ادعا‌های عجیبی از رانندگی در سه‌سالگی تا نرفتن به دست‌شویی.

پرستو خبر تولد جونگ ایل را داده است!

طبق گزارش تلگراف درباره بیوگرافی رسمی کیم جونگ ایل، رهبر پیشین کره‌شمالی در زیر یک رنگین‌کمان دوکمانه متولد شده است، اما گویا رنگین‌کمان دوکمانه برای کیم جونگ ایل کافی نبوده است و نویسندگان بیوگرافی او به این هم بسنده نکرده و ادعا کرده‌اند که یک پرستو، تولد او را اعلام کرده است. ورای همه این‌ها، نویسندگان بیوگرافی او ادعا کرده‌اند که در زمان تولد رهبر پیشین کره‌شمالی، ستاره جدیدی در آسمان ظاهر شده است.

کیم از توالت استفاده نمی‌کند!

یکی از ادعا‌های باورنکردنی و عجیب که کره‌شمالی درباره رهبرانش گفته، این است که آن‌ها از توالت استفاده نمی‌کنند. براساس گزارش رنکر، کیم جونگ ایل و کیم ایل سونگ هیچ‌گاه توالت نمی‌رفته‌اند و نیازی به دفع نداشته‌اند! امروزه، اما کره‌شمالی چنین ادعای عجیب‌وغریبی را درباره کیم جونگ اون، رهبر کنونی کره‌شمالی، ترویج نمی‌دهد.

براساس گزارش گاردین، او به‌دلیل مسائل امنیتی با توالت شخصی خودش به مسافرت می‌رود و هرکسی که از توالت متحرک او استفاده کند، مجازاتش مرگ خواهد بود.

راه‌رفتن در سه‌هفتگی و رانندگی درسه‌سالگی!

بیوگرافی رسمی رهبر پیشین کره‌شمالی می‌گوید که کیم در سه‌هفتگی پس از تولدش توانست راه برود و در هشت‌هفتگی توانست حرف بزند. گویا کیم جونگ اون ادامه‌دهنده راه پدرش در خرق عادت است.

براساس نوشته‌های نویسندگان بیوگرافی رهبر کره‌شمالی، کیم جونگ اون از زمانی که کودک خردسالی بوده، بسیار باهوش بوده و می‌توانسته است از سه‌سالگی رانندگی کند.

گزارش تلگراف می‌گوید که او کودک اعجوبه‌ای بوده و در نه‌سالگی توانسته است در مسابقات قایقرانی پیروز شود.

دسترسی‌نداشتن مردم این کشور به اینترنت جهانی شاید معروف‌ترین قانون محدودکننده این کشور باشد که باعث شده است کره‌شمالی به‌عنوان یک تراز و معیار درباره محدودیت‌های مدنی قرار گیرد.

هر کشوری به لحاظ آزادی یا محدودیت در ذهن مردم با کره‌شمالی قیاس می‌شود و شباهت قوانین کشور با قوانین کره‌شمالی مردم را می‌ترساند که مبادا مثل آن شویم.

اما قوانین عجیب و من‌درآوردی کره‌شمالی به اینترنت محدود نمی‌شود. در اینجا به مرور برخی از قوانین کمتر بیان‌شده در این کشور می‌پردازیم.

قانون ۳ نسل مجازات کره‌شمالی

یکی از قوانین عجیب کشور کره‌شمالی، قانون ۳ نسل مجازات نام دارد. بر اساس این قانون، اگر شخصی به‌عنوان مجرم و خائن شناخته شود، همه اعضای خانواده او شامل والدین، فرزندان و نوادگان نیز مجرم و خائن شناخته می‌شوند.

در این کشور ساعت بیدارباش تعیین شده است و مردم همواره به‌وسیله آوای شیپور در یک ساعت خاص از خواب برمی‌خیزند.

خریدوفروش دوربین عکاسی جرم است.

انتخابات کاملا آزاد کره‌شمالی!

قوه مقننه کره‌شمالی یک مجلس با ۶۸۷ عضو است که در انتخابات عمومی تعیین می‌شوند. نکته جالبی که درباره انتخابات کره‌شمالی وجود دارد، این است که حزب کارگران یک فهرست ۶۸۷ نفری از کاندیدا‌های مجلس قانون‌گزاران اعلام می‌کنند و هریک از نامزد‌ها بدون رقیب انتخاب می‌شوند.

خارجی‌ها نمی‌توانند از پول این کشور بهره ببرند

گردشگر‌ها اجازه بهره‌گیری از پول این کشور را ندارند. در فروشگاه‌هایی که مخصوص خارجی‌هاست، گردشگر‌ها می‌توانند از یورو، یوان، وون کره‌جنوبی و دلار آمریکا استفاده کنند. خرید از فروشگاه‌های محلی کره‌شمالی ممنوع است و خارجی‌ها اجازه واردشدن به این فروشگاه‌ها را ندارند.

مدل مو‌های مجاز

در آرایشگاه‌های این کشور فقط تصویر چند مدل موی مجاز وجود دارد. شیک‌ترین مدل موی این کشور مدل موی رهبر آن است. به همین علت مدل موی بیشتر کره‌ای‌ها یک‌شکل است.

البته به‌دلیل ارتباط بسیار سخت مردم کره‌شمالی با بیرون، شاید برخی قوانین گفته‌شده موثق نباشد، اما این اطلاعات تفاسیر و روایت‌هایی از کسانی است که به‌شکلی با این کشور در ارتباط بوده‌اند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->